Dirsek Ağrıları – Dirsek Ağrısı Nedenleri

Dirsek ağrısı eklemden ve eklem çevresi yumuşak dokulardan kaynaklanabileceği gibi komşu bölgelerdeki problemlerden kaynaklanan yansıyan ağrılarda olabilmektedir. Boyun, omuz, el-el bileği ağrıları dirseğe yansıyan ağrıya neden olabilir. Yansıyan ağrılarda daha çok kolda yaygın olarak hissedilen ağrı beklenir.

Dirsek Ağrısı Nedenleri Nelerdir?

Dirsek ekleminde en çok aşırı kullanıma bağlı ağrılar oluşmaktadır. Tekrarlayıcı el, el bileği ve kol hareketi gerektiren pek çok aktivite, spor veya hobilerin oluşturduğu yüklenme ile dirsek ağrıları oluşabilir.

Evde bozulmuş bir musluğu devamlı sıkma hareketi, aşırı titizlik ile kolları aşırı yormak, yanlış pozisyonda uzun süreli bir ağırlık taşıma işlemi yapmak, bilgisayar kullanırken fare ve klavye kullanımında yapılan yanlış hareketlere uzun süre maruz kalma gibi pek çok neden ağrı oluşumuna zemin hazırlar.

Dirsek ekleminde hareket kısıtlılığına varsa dirsekte herhangi bir travma hikayesi varsa mutlaka dirsekte kırık ve çıkık düşünülmelidir.

Eklemde hareket kısıtlılığına ek olarak şişlik, kızarıklık varsa eklemi etkileyen iltihaplı romatizmal hastalıklar (romatoid artrit, sedef artriti) kaynaklı ağrılar olabileceği gibi eklemde ateş, iştahsızlık, halsizlik eşlik ediyorsa infeksiyon (septik artrit) akla getirilmelidir.

Dirseği tutabilen diğer romatizmal hastalıklar arasından gut hastalığı da akılda tutulmalıdır. Dirsek ekleminde kireçlenme (osteoartrit) nadirdir. Kan pıhtılaşma bozukluğu olan hastalıklarda dirsek içine kanama oluşabilir, tekrarlayan kanamalar ile eklemde harabiyet gelişebilir.

Eklem çevresindeki dokulardan kaynaklı ağrılar arasında tenisçi dirseği (lateral epikondilit), golfçü dirseği (medial epikondilit), kas yırtılma ve zorlanmaları, dirsek bağ yaralanmaları, olekranon bursiti, sinir sıkışma sendromları (kübital tünel sendromu, posterior interosseöz snir sendromu), miyofasiyal ağrı sendromu, fibromiyalji sayılabilir.